Frakt, retur og reklamasjon

DET ER FOR TIDEN FRI FRAKT PÅ ALLE KLÆR, OG FRI RETUR* 

*Fri retur gjelder ikke salgsvarer.

Ordinære frakt og returbetingelser: Fri frakt på klær over kr.500,- og fri retur av ordinære varer.

Ordre over kr.500,- sendes fraktfritt. På bestillinger under kr.500,- kommer et frakttillegg på kr.59,- for klær. Gaver, interiør og sko belastes med frakt på kr.99,-

Standard fraktbetingelser kan endres fra ovenstående i perioder, f.eks i forbindelse med kampanjer. 

Det er viktig for oss at du som kunde blir fornøyd med kjøpet ditt. Skulle det av en eller annen årsak ikke stå til forventningene, eller du trenger en annen størrelse, er det bare å ta kontakt! Send en Mail til salg@welike.no, så får du en ferdig utfylt returlapp. Fri retur gjelder kun for klær kjøpt til ordinær pris og gjelder ikke salgsvarer. 

 

EGNE REGLER FOR RETUR ETTER Å HA BENYTTET "3 FOR 2" TILBUD:

Dersom man har benyttet seg av 3 for 2 tilbud og ønsker å returnere, vil refusjonen bli avkortet ihht. rabatten som er innvilget. Bytte av størrelse er fortsatt kostnadsfritt for deg som kunde.

Eksempel på avkortning av refusjon ved retur av et plagg i "3 for 2" tilbud:
Plagg 1                Kr.795
Plagg 2                Kr.1395
Plagg 3                Kr.595
Ordinær pris        Kr.2.785
Rabatt                 Kr.-595
Totalt                   Kr.2.190

Refusjon ved evt. retur avkortes på denne måten:
Retur plagg 2      Kr.1395
Bortfall rabatt      Kr.-595
Refusjon             Kr.800

 

Konsumentens (privatpersonens) angrerett ved e-kjøp

Konsumenten har i følge forbrukerkjøpsloven og loven om e-handel i visse tilfeller rett til å angre et kjøp. Dette gjøres gjennom å meddele Welike.no AS innen 14 dager fra den dagen konsumenten mottok ordren. Angreretten gjelder ikke dataprogram, lyd- og bildeopptak der forseglingen har blitt brutt. Dette gjelder også teknisk forsegling, som for eksempel serienummer. Ved retur av klær må alle merkelapper fortsatt på med forseglet snor/lukking (slik de blir levert). Er merkelappene tatt av, anses klærne som tatt i bruk. Angreretten gjelder ikke bedrifter.

Konsumenten har da rett til å få tilbakebetalt hele kjøpsbeløpet inklusiv frakt innen 14 dager.

 

Dersom du vil benytte angreretten, ber vi deg kontakte Welike.no AS kundeservice på e-post salg@welike.no for å få tildelt et returnummer pakken må merkes med. Formålet med returnummeret er å gjøre identifiseringen av og administreringen rundt returen lettere. Dersom du returnerer varen med returnummeret du har fått oppgitt, så tar Welike.no AS ansvar for varen fra det øyeblikket du leverer varen fra deg på posten. Her kan du i sin helhet se både forbrukerkjøpsloven og e-handelsloven.

Welike.no AS tar ikke ansvar for pakker som sendes inn uten et returnummer, og angreretten anses ikke for benyttet før du har henvendt deg til Welike.no AS for å få opprettet retursak .

Varen skal pakkes godt inn, med fordel i emballasjen som den kom i, og eventuelle skader forårsaket av mangelfull emballasje debiteres deg som kunde. Varer som sendes til Welike.no AS i oppkrav kommer ikke til å hentes ut.  

Varer som leveres på pall (Møbler og lignende) må, om de returneres, lastes på pall for å unngå at varen skades under transport.

 

Reklamasjon

Om du har fått feil eller mangelfull forsendelse (for transportskader, se nedenfor) så skal du reklamere til Welike.no AS innen rimelig tid, samt på en gitt måte returnere varen. Du bør undersøke alle varer nøye etter å ha mottatt de, for å forvisse deg om at de er feilfrie og fungerer som de skal, samt at de har de egenskaper som du forventer.  

Ved reklamasjon, kontakt Welike.no AS via e-postadressen salg@welike.no og oppgi ordre- eller fakturanummer samt årsak til reklamasjon. Formålet med returnummeret er å gjøre administrasjonen rundt, samt identifiseringen av den returnerte varen lettere. I de tilfeller der produsenten bedriver egen support og garantiservice forbeholder Welike.no AS seg retten til å henvise reklamasjonsærender direkte til respektive produsents support eller produsentens servicepartnere.  

Vær oppmerksom på at det å få et returnummer og en returfraktseddel ikke er det samme som å få sin reklamasjon godkjent. Benyttes returnummeret fra Welike.no AS så bør varen være på plass hos Welike.no AS innen to uker etter at returnummeret er utstedt.  

Returer skal sendes tilbake i den originale emballasjen samt være godt innpakket i ytteremballasje godkjent av posten. Eventuelle transportskader debiteres deg som kunde. Welike.no AS kontrollerer og tester innsendte varer i henhold til din beskrivelse av skaden, det er derfor en fordel om din beskrivelse er så utførlig som mulig. Om Welike.no AS finner at varen er feilfri debiteres er avgift som for øyeblikket er Kr.350 inkl. moms for å dekke Welike.no AS' kostnader i forbindelse med returen.  

Varer som leveres på pall (Møbler og lignende) må, om de returneres, lastes på pall for å unngå at varen skades under transport.

Transportskader skal meldes samme dag som du tar imot leveransen til Welike.no AS på e-post: salg@welike.no.no eller telefon 47269820. Du skal under ingen omstendigheter løse ut en forsendelse som ser skadet ut, selv om du tror at innholdet er uskadd! Om du oppdager skaden først etter at du har åpnet forsendelsen, må du umiddelbart reklamere til Welike.no AS og/ eller den respektive transportøren.

Uavhentede pakker

Dersom kjøper ikke henter ut pakken som er bestilt, er ikke kravene i henhold til Angrerettloven oppfylt. Kjøper vil da bli belastet for tur/retur frakt og ekspedisjonsgebyr, til sammen minimum kr.350,-inkl. moms. Har vi hatt ekstra omkostninger pga varens art eller forhold knyttet til levering, vil gebyret øke deretter.